Resource library search

Displaying 18 results

  • Active filters:
  • Paul Siegert
Unions can help broadcasters reverse their “woeful” record on diversity

More women are leaving broadcasting than joining and the representation of disabled people and diversity in senior positions is woeful, according to the UK’s industry watchdog Ofcom.

MPs express concern over cuts to BBC Parliamentary unit  

Slashing staff will mean less local coverage as the corporation also plans to scale down broadcast of party conferences.  

14 Jul 2021
NUJ calls for end of harassment of journalists by Iranian state

Following the attempted kidnap of an Iranian journalist in New York, the union has highlighted the threats to the Iranian press in the UK.

NUJ response to UK government White paper on broadcasting

Paul Siegert, NUJ national broadcasting organiser, said: “It’s hard to see any justification for privatising Channel Four other than ideology. Channel 4 has achieved what it was asked to do and has proved a hit with viewers."

Privatisation of Channel 4 must be stopped

The NUJ believes the reported aim of the government to privatise Channel 4 makes no sense and will result in a poorer offering for viewers in terms of news coverage, innovative programming and nurturing UK talent.

18 Jun 2021
NUJ welcomes government's decision to drop exit payment cap

The union is part of a challenge to the public sector £95,000 cap, which compromised equal pay settlements and undermined collective pay and conditions terms.

BBC needs a stable funding model free from political interference, says NUJ

The National Audit Office said the corporation needed a strategic plan as it faces an uncertain financial future.

NUJ Branch October 2020

A special newsletter providing information and news for and from branches during the present crisis.

15 Oct 2020
BBC journalists express solidarity with colleagues at Iran International

Journalists face unprecedented challenges at Iran International.

NUJ slams sham redundancy exercise at Iran International

The chapel at the London-based broadcaster says the redundancy exercise was a pretext to force out their rep who has led the recognition campaign at the channel.

Load more